Pomoc pri mimoriadnej udalosti a náhlej núdzi

Čo vybavíte

  1. Mesto môže oprávneným osobám
  2. ktorým sa poskytuje pomoc v hmotnej núdzi,
  3. ktorí sú evidovaní na ÚPSVaR vevidencii uchádzačov o zamestnanie a ich spoločne posudzovaný príjem nedosahuje zákonom stanovené životné minimum,
  4. ktorí sú v pracovnom pomere alebo v obdobnom pracovnom pomere a ich spoločne posudzovaný príjem nedosahuje životné minimum,
  5. ktorí sú poberateľmi invalidného, starobného, vdovského, vdoveckého alebo sirotského dôchodku a ich príjem nedosahuje životné minimum

poskytnúť aj ďalšiu finančnú pomoc na:

  1. pokrytie pohrebných acintorínskych služieb pri úmrtí fyzickej osoby, ktorá bola so žiadateľom spoločne posudzovaná, alebo v priamom príbuzenstve, najviac do výšky 350 eur,
  2. liečbu závažného ochorenia (ochorení) žiadateľa alebo fyzických osôb, ktoré sú so žiadateľom spoločne posudzované, ak tieto výdavky nie sú kryté prostredníctvom zdravotnej alebo Sociálnej poisťovne, najviac do výšky 200 eur,
  3. úhradu mimoriadnych výdavkov občanovi s ťažkým zdravotným postihnutím na nákup a opravu špeciálnych zdravotníckych potrieb, ak tieto výdavky nie sú kryté prostredníctvom zdravotnej alebo Sociálnej poisťovne, najviac do výšky 200 eur.
  4. Mesto môže poskytnúť  obyvateľovi mesta nevyhnutnú okamžitú pomoc v jeho náhlej núdzi    z dôsledku živelnej pohromy, havárie alebo inej podobnej udalosti  kompenzáciu škody najviac do výšky 1000 eur.

Čo potrebujete

Konanie o poskytnutie pomoci pri mimoriadnej udalosti sa začína podaním písomnej žiadosti fyzickej osoby  mestu Šamorín „Žiadosť o poskytnutie pomoci pri mimoriadnej udalosti“, prostredníctvom mestského úradu.  Žiadateľ o poskytnutie pomoci pri mimoriadnej udalosti je povinný preukázať  všetky skutočnosti rozhodujúce na vznik nároku na pomoc v hmotnej núdzi, a to:

  1. potvrdenie príslušného ÚPSVaR o tom, že žiadateľ a členovia domácnosti, ktorí sú s ním spoločne posudzovaní, sú v stave hmotnej núdze a je im vyplácaná pomoc v hmotnej núdzi,
  2. potvrdenie príslušného ÚPSVaR otom, že žiadateľ a členovia domácnosti, ktorí sú s ním spoločne posudzovaní sú evidovaní na ÚPSVaR v evidencii uchádzačov o zamestnanie,
  3. rozhodnutie Sociálnej poisťovne o priznaní invalidného, starobného, vdovského, vdoveckého alebo sirotského dôchodku žiadateľa a členov domácnosti, ktorí sú s ním spoločne posudzovaní,
  4. potvrdenie o ďalších príjmoch žiadateľa a členov domácnosti, ktorí sú s ním spoločne posudzovaní,
  5. prípadne ďalšie doklady podľa výzvy mesta, ktoré sú potrebné na posúdenie nároku na poskytnutie o poskytnutie pomoci pri mimoriadnej udalosti.

Konanie o poskytnutie pomoci v náhlej núdzi sa začína podaním písomnej žiadosti fyzickej osoby  mestu Šamorín „Žiadosť o poskytnutie pomoci v náhlej núdzi“, prostredníctvom mestského úradu.

Žiadateľ o poskytnutie pomoci v náhlej núdzi je povinný preukázať  všetky skutočnosti rozhodujúce na vznik nároku v náhlej núdzi podľa výzvy mesta.

U koho vybavíte
Bc. Kristína Mikócziová, referát sociálnej a bytovej agendy
I. poschodie, č. dv. 1
Tel.: +421 31 5900411
Mail.: kristina.mikocziova@samorin.sk