Zápis do osobitnej matriky

Čo vybavíte

Do osobitnej matriky sa zapisujú narodenie, uzavretie manželstva alebo úmrtie štátnych občanov SR, ktoré nastali:

  • v cudzine,
  • na zastupiteľskom úrade SR v zahraničí,
  • na lodi alebo v lietadle mimo územia SR, alebo
  • na území nepatriacom žiadnemu štátu.

Osobitnú matriku vedie a zápisy do nej vykonáva Ministerstvo vnútra SR.

Žiadosť o zápis sa podáva na:

  • zastupiteľskom úrade SR v zahraničí,
  • na matričnom úrade podľa miesta trvalého pobytu,
  • na matričnom úrade podľa miesta posledného trvalého pobytu slovenského občana  na území SR,
  • na ktoromkoľvek matričnom úrade, ak občan nemal na území SR trvalý pobyt.

Čo potrebujete

  • Originál alebo osvedčená fotokópia cudzozemského matričného dokladu, v prípade potreby overeného  podľa medzištátnych zmlúv.
  • Všetky cudzozemské listiny úradne preložené do slovenského jazyka súdnym prekladateľom.
  • Doklad o štátnom občianstve SR – platný občiansky preukaz,cestovný pas vydaný pred dátumom matričnej  udalosti, Osvedčenie o štátnom občianstve / potvrdenie o štátnom občianstve
  • U rozvedených osôb právoplatný rozsudok o rozvode manželstva.
  • U ovdovelých osôb úmrtný list manžela/manželky.
  • Sobášny list rodičov pri zápise narodenia detí z manželstva.
  • U nezosobášených rodičov Zápisnica o určení otcovstva
  • Žiadosť rodičov o zápis priezviska bez koncovky slovenského prechyľovania (pokiaľ požadujete).

Správny poplatok 

Žiadosť o zápis matričnej udalosti, ktorá nastala v cudzine do osobitnej matriky: 15,-eur

Správne poplatky sa  vyberajú v kancelárii v hotovosti, alebo bankovým prevodom na účet mesta Šamorín, v zmysle zákona o správnych poplatkoch.

U koho vybavíte:
Matričný úrad,
1.posch.,  kancelária  č. dv. 3,  na MsÚ v Šamoríne.
Tel.: +421 31 5900413 

Mail: matrika@samorin.sk